Search

آیا واقعا ماهی قرمز (گلی) سمی است؟

ماهی قرمز سمی است

ماهی قرمز سمی است؟ خیر، ماهی قرمز به هیچ وجه خطرناک و سمی نیست. با این حال، آنها معمولا میزبان انگل ها و باکتری ها هستند، که ظاهر آنها را تغییر نمی دهند یا به هیچ وجه به آنها آسیب نمی رسانند، اما اگر توسط انسان بلعیده شوند می توانند خطرناک باشند.

آیا می توانید ماهی قرمز بخورید؟

بسیاری از مردم ماهی قرمز را به عنوان حیوان خانگی در آکواریوم یا برکه نگهداری می کنند، اما واقعاً از آنها برای مصرف استفاده نمی کنند. آنها ماهی های آب شیرین هستند که از خانواده کپورها و بومی آسیای شرقی هستند. نگهداری از ماهی قرمز می تواند یک تجربه یادگیری باورنکردنی باشد، فشار خون را کاهش دهد، اضطراب را کاهش دهد و حتی شما را هوشیار و آرام نگه دارد. با این حال، ممکن است وسوسه شوید که آنها را از روی کنجکاوی بخورید. اما، آیا باید ماهی قرمز بخورید، و اگر این کار را می‌کنید، آیا خطراتی در آن وجود دارد؟

اگر هنوز در مورد این سوال فکر می کنید که آیا می توانید ماهی قرمز بخورید، در اینجا مهمترین دلایلی وجود دارد که چرا نباید به پخت ماهی قرمز فکر کنید: طعمی شبیه گل دارد اگر می خواهید ماهی قرمز خود را بخورید، مطمئن شوید که طعم آن چیزی است که به آن غذا می دادید. متوجه خواهید شد که طعم آن مانند ماهی های سنتی که به آن عادت کرده اید نخواهد بود، اما طعمی شبیه به پولک و گلوله خواهد داشت.

در بیشتر موارد، شما نمی توانید از خوردن ماهی قرمز بمیرید، زیرا آنها سمی نیستند. با این حال، شما می توانید انگل ها و مایکوباکتری ها را درگیر کنید که در صورت مصرف انسان می تواند کشنده باشد. انگل‌های روده‌ای می‌توانند باعث درد شکمی، اسهال و خستگی شوند، در حالی که مایکوباکتریوم‌ها می‌توانند باعث تاندونیت، ضایعات پوستی، درد مفاصل و سپسیس ناشی از بیماری فیش هندلر شوند. خوردن ماهی قرمز زنده به همان اندازه ایده بدی است. شما در خطر خفگی هستید و به این فکر می کنید که ماهی باله های شکم شما را تکان می دهد. اگرچه هیچ مطالعه ای در مورد میزان شیوع باکتری های مشترک بین انسان و دام در میان افرادی که ماهی قرمز می خورند وجود ندارد، اما کنجکاوی ارزش نتایج احتمالی را ندارد.

ماهی قرمز سمی است

آیا ماهی قرمز برای کودکان خطرناک است؟

اگر کودکان به ماهی قرمز بدون هیچ واسطه ای دست بزنند ، ممکن است بیماری هایی که بین انسان و آبزیان مشترک است به آنها انتقال یابد.

افراد حساس و دارای سوابق آلرژی نباید بدون واسطه به ماهی قرمز عید دست بزنند .

ترشحات روی پوست ماهی های قرمز ممکن است وارد آب تنگ یا آکواریوم شود که موجب بروز حساسیت های جلدی ، اگزما و خارش پوستی در کودکان و بزرگسالان می شود.

در فضله ماهی ها عامل بیماری زایی به نام “سالمونلا” وجود دارد که با ورود به بدن موجب ایجاد بیماری تیفوئید و سایر بیماری های دستگاه گوارش در کودکان می شود.

عوارض دست زدن بچه ها به ماهی ها اسهال و استفراغ و تب شدید است .

توصیه می شود بعد از هر بار دست زدن به ماهیان زینتی، دست ها با آب و صابون خوب شسته شود و از دست زدن به چشم، پوست و دهان خودداری شود. استفاده از دستکش نیز برای افراد حساس و دارای سوابق آلرژی ضروری است.

بعضی از ماهی ها به باکتری مایکو باکتریوم (سل) آلوده اند و تماس آنها با انسان ممکن است موجب بیماری های پوستی و اگزما شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *